Kadžý človek chce byť zdravý a plný energie. Ideálne non-stop. No a všetci vieme, že žiadne rýchle a zázračné diéty nám k tomuto cieľu dlhodobo veľmi nepomôžu. Iba ak na krátky čas. Jediným dlhodobým spôsobom dosiahnutia energie, pevného zdravia a dobrej kondície je už toľko omieľaná ale jediná pravda a tou je zdravý životný štýl. Teda zdravá a vyvážená strava a pravidelný pohyb. Nič iné nebude nikdy dlhodobo fungovať. Keďže sa to bez toho pohybu nedá, nech je aspoň zábavou. Lebo nútením sa do čohokoľvek nasilu je ešte horšie ako keby ste  necvičili vôbec. 

Pohyb musí baviť!

Ok, musí je možno trošku silný výraz ale určite by vám mal prinášať radosť a úsmev na tvári. 

Viem o čom hovorím, teda vlastne píšem, lebo aj ja som s týmto veľmi dlho bojovala. 

Síce som mala k športu vždy blízko a športujem celý svoj život, nie vždy ma všetok šport, ktorý som skúsila aj bavil. 

Ako som ale dosiahla rovnováhu a to, že už takmer 20 rokov cvičím takmer denne a stále ma to ešte baví?

Veľmi jednoduchá odpoveď. Pokusom a omylom. Teda mnohými pokusmi a omylmi. Zistila som, že neznášam loptové hry ako basketbal, volejbal či vybíjaná. Tiež nemám rada behanie. Nikdy som tiež nejako neprišla na chuť fenoménu Zumby. Naopak milujem skupinové HIIT a cardio tréningy, kolieskové a ľadové korčule, crossfit, bicykel, lyže, latino tance alebo plávanie.

Tu je teda niekoľko mojich osobných tipov:

  • Ak vás baví behanie, behajte. Ak nie, nepodliehajte ani tlaku médií, ani sociálnych sietí a ani kamarátov, ktorí sú vášniví bežci.  Ak máte pri tom trpieť, vášmu telu len škodíte. 
 
  • Cvičte vtedy, kedy viete, že má vaše telo najviac energie a cvičenie si užijete. Ak je to ráno, privstaňte si. Áno, na prvý krát to nebude jednoduché ale zvyknete si. Stále lepšie ako sa ísť trápiť do posilky večer po práci, keď ste unavený a idete tam len preto, aby ste si fitko z programu dňa splnili. Ak cvičíte unavený, nebudete mať z toho ani radosť ani želané výsledky. Samozrejme to platí aj opačne. Ak ste poobedný alebo večerný tip, platí presne to isté. 
 
  • Cvičenie nikdy neberte ako len ďalšiu vec, čo treba počas dňa stihnúť. Tak ako si telo žiada spánok alebo jedlo, žiada si aj pohyb a  preto ho do svojho dňa čo najprirodzenejšie zakomponujte. Či už pôjdete pred prácou plávať, behať alebo do posilky alebo sa do či z práce prejdete peši, na korčuliach či na bicykli je na vás. Každý pohyb sa ráta. 
Na záver teda len toľko, že neriaďte sa trendami. Riaďte sa vlastným telom, vlastným úsudkom a vlastným zdravým rozumom. Vy sami sa poznáte najlepšie, viete čo vás baví, viete čo vám prináša najväčšiu radosť. Venujte sa tomu a cvičenie už nikdy nebude povinnosťou ale bude vždy zábavou. 
 
 

Mohlo by sa vám páčiť:

Facebook
Instagram