Blogovanie. Trendy slovo, cool hobby a pre slušnú časť svetovej populácie aj plnohodnotná a dobre platená práca. No blogovať nie je celkom to, čo často vykresľujú sociálne siete. Rozumej: Mladý a úspešný človek so značkovým laptopom sediaci v kaviarni a píšuci článok. Z jedného článku by si taký “dokonale instagramový životný štýl” mohol len ťažko dohodobo dovoliť. Blogovanie sa síce dá robiť aj z kaviarne ale ten, kto bloguje pravidelne a dokáže dlhodobo produkovať kvalitné blogy to dokáže dotiahnuť až na ten vysnívaný “kaviarenský či instagramový” životný štýl.

Hlavne kvalitne

Toto pravidlo by malo byť pre každého bloggera sväté. Sme vystavení nenormálnemu množstvu obsahu každý deň. Obsahom myslím nielen písaný text ale aj TV, rádio vysielanie, videá, infografiky, obrázky a jasné, že vždy a všade prítomné reklamy, od TV počnúc, cez Internet, podcasty, rádio, reklama na YouTube. No veď viete. Naša pozornosť je tak nenormálne roztrieštená, že podľa tohto aj keď 2 roky starého, ale úžasného YouTube videa je naša pozornosť kratšia ako pozornosť zlatej rybky. Preto je potreba produkovania obsahu TOP KVALITY o to dôležitejšia.

Inak sa váš obsah jednoducho stratí v oceáne všetkého priemerného obsahu a vaša snaha neprinesie výsledky, ktoré od nej očakávate.

Pravidelnosť, pravidelnosť, pravidelnosť (a kvalita)

Ak už sa raz rozhodnete, že sa blogovaniu chcete venovať a viete, že dokážete vyprodukovať skutočne hodnotný a vysoko kvalitný obsah, máte vyhraté. Takmer!

Nato, aby ste to s vašim blogom skutočne niekam dosiahli, treba okrem už toľko spomínaného obsahu super kvality, písať na PRAVIDELNEJ báze. Ideálne ak si stanovíte presný deň resp.dni kedy budete pridávať a zdieľať nový obsah. Samozrejme, že si ho môžete pripraviť aj vopred vo forme tzv. content plánu- teda plánu obsahu, ktorý chcete v najbližšom období vyprodukovať aj s dňami, kedy tento obsah uvidí svetlo sveta.

Čitatelia si tak zvyknú, že vždy v konkrétny deň alebo dni v týždni či mesiaci si budú môcť niečo nové, zaujímavé a hodnotné od vás prečítať, pozrieť, vypočuť alebo sa naučiť.

Vďaka týmto dvom základným pravidlám (okrem iného, o čom vám napíšem v nasledujúcich blogoch), to v extrémne hustom svete obsahu niekam dotiahnete.

Mohlo by sa vám páčiť:

Facebook
Instagram