Určite vám tento pojem nemusím nijako extra špeciálne predstavovať ale keď už sme pri tom, aspoň zbežne. Okrem toho, že je crossfit jeden obrovský celosvetový trend je to v prvom rade veľmi efektívny funkčný tréning, ktorý vám zlepší kondičku a zmení vašu postavu na nepoznanie v rekordne krátkom čase. Naberiete silu, zlepšíte kondíciu, rýchlosť a naučíte sa cvičiť technicky správne. Práve správna technika je v Crosssfite alfa a omega.

Prekonávajte svoje limity. Na každej hodine

Veľká väčšina klasických hodín cvičenia sú stále to isté a pri najlepšom sa menia aspoň raz za čas. To je super, že si telo síce za nejaký čas na pohyb zvykne ale po čase sa pohyb zmení a telo teda nemá veľkú šancu začať stagnovať. 

Crossfit to ale zobral ešte extrémnejšie. Cvičenia, teda tzv: WODy (Workout of the Day) sa dennodenne menia, teda nemáte šancu cvičiť to isté aj keby ste šli každý deň cvičiť. Už len toto samotné, je zárukou, že vaša kondička a sila pojde hore raketovou rýchlosťou. 

Ďalšou obrovskou výhodou crossfitu je, že sa tu naučíte všetky základné cviky ako napr: drep, klik, výpad, cviky s činkou alebo ak chcete barbellom robiť technicky správne. Čiže tak, aby ste si neublížili ani pri cvičení, ani pri dlhodobom cvičení a ani v bežnom živote. Aby vás napríklad neseklo v krížoch, keď dvíhate svoje dieťa na ruky. Tento druh cvičenia je už u nás natoľko populárny, že existuje veľa crossfitových “gymov”, kde ľudia tento šport môžu vyskúšať. 

Ak sa bojíte, že crossfit nie je pre vás tak je. Mnoho gymov ponúka špeciálne kurzy pre úplných crossfitových nováčikov, kde sa zameriavajú na to, aby vás naučili základné pohyby a aby ste ich robili správne. Po absolvovaní základného kurzu sa môžete zaradiť medzi ostatných, skúsenejších. 

Na Crossfite spoznáte, že limity prestávajú existovať. To, čo ste si mysleli, že nedokážete dvihnúť alebo stihnúť alebo urobiť také množstvo opakovaní, ste na poriadnom omyle. 

Neviete, čoho je vaše telo schopné ak ste obklopení skvelou hudbou, časovačom a super ľuďmi, ktorí sa navzájom hecujú a motivujú. 

Ja som napríklad zistila, že urobiť 100 angličákov sa dá v pohode stihnúť pod 10 minút. 

Crossfit robím už 3 roky a ešte stále mávam pravidelnú svalovicu. Už je to samotné je dôkazom, že crossfit skutočne funguje. Nebojte sa ho. Možno budete veľmi milo prekvapení.

 

Mohlo by sa vám páčiť:

Facebook
Instagram