To, že pravidelne cvičiť je zdravé vie už každé malé dieťa. Počúvame to takmer dennodenne od odborníkov na výživu, trénerov, lifestyle koučov, z televíznych či rozhlasovných debát, internetových článkov, podcastov či dennej tlače. Čiže všetkým nám je viac než jasné, že pravidelný pohyb by už pre nikoho nemal byť luxus, na ktorý si treba urobiť čas ale úplne normálnou súčasťou našich dní. Tak ako sa dennodenne potrebujeme najesť či napiť, tak by sme mali pristupovať aj k cvičeniu a pohybu.

Nech mi nikto netvrdí, že si z 24 hodín, ktoré má každý z nás denne k dispozícii, nedokáže násjť aspoň 30 minút pre seba. Ten, kto to tvrdí sa jednoducho iba vyhovára. 

Pohyb má však aj iné, mimoriadne pozitívne vplyvy na náš život. Všimli ste si už niekedy, ako vplýva na vašu psychiku, náladu a na to, ako pristupujete k problémovým situáciám počas dní, kedy cvičíte a kedy nie? 

"Kto pestuje šport, robí pre svoj mozog viac, ako ten, kto celý deň sedí a sústredene premýšľa"

Túto múdru vetu raz povedal Gerd Kampermann. Niečo na tom bude. Fyzická aktivita pôsobí na ľudský mozog skutočne blahodárne. Spôsobuje okysličovanie a prekrvovanie mozgu a tým aj k obnove a tvorbe nervových buniek. To má za následok to, že nové veci sa nám ľahšie učia a ostatné si lepšie zapamätáme. 

Ak toto nie je ďalším z dôvodov prečo sa pravidelne hýbať, tak ozaj neviem čo je. Nie jedna štúdia tiež potvrdila, že človek, ktorý pravidelne cvičí automaticky tým trénuje a podporuje aj činnosť šedých mozgových buniek. 

Profesor Reichlen, ktorý pôsobí ako antropológ na univerzite v Arizone si myslí, že  telesná aktivita urobila počas evolúcie ľudský mozog nie len veľkým ale aj trvanlivým. Pravidelný pohyb podľa neho zmenšil ukladanie škodlivín v mozgu a zmenšil tým riziko duševného úpadku. Jednoducho povedané, človek, ktorý sa na pravidelnej báze venuje fyzickej aktivite, urdžiava svoj mozog v top kondícii. 

Deťom v školopovinnom veku, prináša pravidelná fyzická aktivita lepšie známky a výsledky v škole. Okrem toho im aj zlepšuje motiváciu, pamäť, správanie a posilňuje kognitívne stratégie a učenie. 

Čo prináša teda nám, dospelým?

Netreba na to ani vedu, aby ste si tie pozitívne účinky všimli aj sami od seba. 

Človek, ktorý či už pred alebo po práci pravidelne cvičí dosahuje lepšie výkony v práci, lepšie zvláda vysoko stresové situácie, viac vyzdrží, má lepšiu náladu. 

Pre ľudský mozog je úplne najlepším pohybom aeróbne cvičenie v strednej intenzite a počas dlhšej doby. 

Okrem tohoto všetkého má fyzická aktivita pozitívny vplyv aj na zlepšenej funkcii obehovej sústavy, dýchania alebo funkcie endokrinných žliaz. 

Tak, čo potrebujete ešte ďalší dôvod na to, aby ste zaradili cvičenie medzi vaše každodenné aktivity?





Mohlo by sa vám páčiť:

Instagram
LinkedIn