HOMEOFFICE. SPÁSA ALEBO PREKLIATIE?

Homeoffice. Milovaný ale aj zatracovaný. Na Slovensku ešte stále téma, ktorá je mnohými firmami vnímaná s určitými predsudkami. Teda bola. Dovtedy, pokiaľ k nám nedorazila kríza menom KORONA. 

Odvtedy je aj v našej krajine zrazu možné pracovať na homeoffice pre každého, kto má počítač a stabilné internetové pripojenie. A firmy, ktoré mali voči homeofficom predsudky zrazu zisťujú, že ono sa to fakt dá a aj to funguje. 

Že niekedy treba jednoducho ľuďom viac veriť, že sú dostatočne dospelí a zodpovední, že svoju prácu budú schopní urobiť doma rovnako dobre ak nie lepšie, aj keď im niekto nebude non-stop pozerať na prsty. 

Nuž človek mieni a korona mení. 

Všetci sme sa museli tejto novej situácii prispôsobiť ale iné som chcela. Ostali sme doma a tým sa zmenili aj naše pohybové aktivity a strava. Dá sa ale byť na homeoffice a zároveň zostať fit? 

Dá sa. Chce to len jedno. Sebadisciplínu. 

Homeoffice má množstvo nástrah. Volajú sa postel, gauč a chladnička alebo ešte telka. Netreba sa ráno ani prezliekať z pyžama, lebo veď: “nikto ma neuvidí”,  pravda?

No, áno pravda, ale raz sa aj táto karanténa skončí a raz sa z toho pyžama budeš musieť prezliecť a potom nastane krutá realita. Zistenie, že tie nohavice a blúzka sú nejaké užšie než si pamatáš. Nuž prečo asi? Nie, na homeoffice sa nevyhováraj. 

V prvom rade sa aj na homeoffice treba držať niekoľkých základných pravidiel:

  • Zásob sa zdravými potravinami a množstvom ovocia a zeleniny– to preto, aby si nemal (a) pokušenie vyťahovať tie čipsy alebo keksíky. Keď budeš mať k dispozícii a na očiach jablko a budeš mať na niečo chuť, to jablko si dáš. Zaženieš hlad a zároveň dodáš telu energiu a vitamíny s minimom zbytočných kalórií. Win-win.
  • Snaž sa dodržiavať určitú rutinu aj keď si doma. Vstaň v tú istú hodinu každé ráno, tak ako keby si šiel normálne do práce. Hlavne sa prezleč z pyžama. Nemusíš si nutne dať na seba oblek ale neopúšťaj sa a daj si na seba aspoň niečo pohodlné no slušné. Je to určitá bariéra, ktorá mozgu povie, že je načase urobiť pre svet niečo produktívne. 
  • Hýb sa. Nie je ddôležité kedy, či ráno, na obed alebo večer ale hlavne sa každý deň aspoň pol hodinku venuj fyzickej aktivite. Choď si pred prácou zabehať, zacvič si cez obednú prestávku pol hodinovú tabatu alebo si počas dňa urob zopár desaťminútových prestávok a počas nich urob drepy, výpady, kliky, angličáky, skáč na švihadle. Pomôže to nielen tvojej kondičke a zdraviu ale tvoje oči si na chvíľku oddýchnu od počítača, budeš mať jasnejšie myslenie a problémy sa ti budú oveľa ľahšie riešiť. 
  • Var si kvalitné jedlo. Povedzme si úprimne. Keď človek každý deň chodí do práce, nemá ani toľko času a už vôbec chuti a motivácie si doma večer ešte aj variť obed na ďalší deň do práce. Preto sú food courty v čase obeda vždy tak plné. Áno, niektoré majú aj “zdravšie” možnosti stravovania ale pointa je, že ak si na ten šalát z food courtu dáš majonézový dressing, čo k nemu dostaneš, pointa “šalátu” a.k.a zdravého obeda práve ušla. Doma presne vieš, čo do jedla dávaš, koľko soli doň pridáš a aké ingrediencie použiješ. A ak ti záleží na tom, aby tvoj outfit po korone sedel presne tak ako pred koronou, tak si na tom jedle dáš záležať. 
Homeoffice, či už nútený alebo nie nemusí znamenať, že sa totálne opustíš lebo šak nikto ťa nevidí. Po návrate do života “pred pandémiou” ťa ľudia budú znova vidieť a ty sa určite chceš ukázať v tom najlepšom a najzdravšom svetle. 

Voľba je na tebe. Nie je to ťažké.

 
 

Mohlo by sa vám páčiť:

Facebook
Instagram