Takže vec sa má takto. Už dávno neplatí, že na cvičenie vám treba kopec času. Čiže reakcie ľudí, ktorí neustále tvrdia, že nemajú na cvičenie čas v dnešnej dobe jednoducho neobstoja. Znie to síce tvrdo, ale keď sa nad tým zamyslíte, je to tak. 

Každý človek má k dispozícii rovnaký počet hodín. Niektorí s nimi vedia naložiť lepšie, iní menej. No a presne preto som sa rozhodla napísať pár viet aj na túto tému. Dúfam, že pomôžem aj tým najzaneprázdnenejším z vás pridať do života trocha viac času na cvičenie. 

Stvorení pre pohyb

Človek nebol stvorený celý deň presedieť. No to sa práve deje. Ráno sedíme v MHD alebo v aute, potom väčšina z nás sedí v práci a keď prídeme domov, zasa len sedíme pred telkou. Jasné, že sa cítime unavení a nič sa nám nechce. 

Pritom pridať trošku životodarného pohybu je také jednoduché. Niekedy stačí len trošku kreatívnejšie pouvažovať. Vôbec to nemusí byť hodina cvičenia po práci alebo pred ňou. Ale samozrejme môže a takejto iniciatíve tlieskam, lebo sama to tak robím. 

Pohyb a cvičenie by vás malo baviť. Za žiadnych okolností by ste nemali cvičiť iba preto, lebo chcete schudnúť alebo preto, lebo je to tento rok mega trendom na Instagrame. Robte to pre ten pocit, ktorý máte potom. Pekná postava bude len vďačný bonus.

Viem, sama so sociálnymi sieťami pracujem a samozrejme ich využívam aj v osobnom živote, Instagram nevinímajúc. Každá druhá fotka je fotka je z fitka v dokonalom outfite, perfektnou postavou atď, veď viete. 

Realita je ale niekde inde. V každodennom živote neexistujú filtre, ktorými môžeme prikrášliť realitu. Treba si to odmakať a keď už musíme makať, malo by nás to aspoň trochu baviť. Len a iba vtedy dosiahneme výsledky a hlavne také, ktoré sú udržateľné dlhodobo- na celý život.

Chcem tým povedať, že ak vás nebaví beh, nebehajte len preto, že je to v móde. 

Mňa napríklad beh nebaví vôbec a aj keď som to niekoľko krát skúšala, stále ho nemám rada a tak som si našla športy a typy cvičení, ktoré ma bavia. Korčule, HIIT tréningy, Crossfit, Bike alebo BodyCombat tréningy. 

Keďže som sa začiatkom roka presťahovala na opačnú stranu republiky, musela som si nájsť aj nové miesta, kam chodiť cvičiť. 

Napríklad za mojim milovaným crossfitom 3x týždenne chodím do Red Ram Crossfit v Košiciach. Majú kvalitné tréningy a v časoch, ktoré mi mimoriadne vyhovujú. Ráno o 6.10.

Ďalšia vec je množstvo času, ktorý cvičeniu a všeobecne pohybu venujete. 

Vôbec to nemusí byť hodina alebo dlhšie. Jedným z top trendov na tento rok sú krátke ale veľmi intenzívne tréningy. Pol hodinka alebo dokonca aj 10 či 15 minút často úplne stačí.

Ruku na srdce, nech mi nikto nehovorí, že si nenájde 10 minút alebo pol hodinku na seba a svoje zdravie. Ak dokonca nemáte vo vašom okolí žiadne fitko či les alebo hrádzu, kam by ste vybehli na korčuliach či bicykli, nainštalujte si do telefónu aplikáciu. 

Vrele odporúčam Nike Training, plnej tréningov na celé telo, s pomôckami či bez. Cvičiť môžete vo vnútri alebo vonku, tú časť tela ktorú chcete, ako dlho chcete a s akou obtiažnosťou chcete. Toto všetko úplne zdarma. 

Osobne som okrem crossfitov ešte prepadla rýchlym pol hodinovým ranným tréningom v Addiction Clube v Košiciach. 

Je ich tam hneď niekoľko na výber a keďže bývam hneď vedľa tohoto fitka, je to ideálne. Verte mi, že napríklad taký Grit má len pol hodinu ale stačí mi na celý deň. 

Chytilo ma to dokonca tak silno, že momentálne sa pripravujem na to, aby som tam nechodila iba cvičiť ale čoskoro motivovala viac ľudí ako trénerka programov Grit a Combat.

Aby sa aj oni do pobybu zamilovali nielen pre fotku na Instagrame a Facebooku ale na celý život. 

 

 

 

 

 

Mohlo by sa vám páčiť:

Facebook
Instagram