Svet marketingu sa mení závratnou rýchlosťou. Rovnako je na tom aj svet sociálnych sietí. Čo si v poslednej dobe viac všímam je, že sa výrazne mení spôsob akým sa produkuje obsah a tiež štýl, akým spôsobom na ľudí komunikujú nielen značky ale vlastne už aj ľudia medzi sebou. 

Komunikácia, a s ňou aj obsah sa mení. Začína sa používať  obsah bez slov. Čo ich nahrádza?

Takto vyzerá obsah bez slov

Tu je odpoveď na otázku vyššie. 

Ľudia začali viac komunikovať cez obrázky, gifká a vyjadrovaním názorov, emócií či postojov, vďaka malým žltým emotikonkám. 

emoji flatlay

Stačí sa pozrieť na Facebook alebo Instagram a konkrétnejšie na komentáre. Podľa tohto článku, emotikony v dnešnej dobe využíva až 90% ľudí.

Stačí jediné trefné gifko či emotikona, ktorými autor perfektne a hlavne stručne vyjadrí svoj postoj, názor alebo emóciu voči príspevku. Dá tak v online svete veľmi veľa najavo. 

Značky to očividne zaregistrovali a do svojej online komunikácie aj oni vo veľkom zaraďujú emoji a gifká. 

Pozrime si niekoľko kreatívnych príkladov:

McDonald’s to skúsil takto:

McDonalds emoji banner 

Čo tým chcel básnik povedať? Ak máte zlý deň, napríklad stojíte v kolóne, jednoducho odbočte do najbližšieho Drive Thru a zlepšite si ho dobrým jedlom. Či je to zdravé, nechám na vašom osobnom rozhodnutí. 

Domino’s Pizza zašla ešte ďalej a umožnila zákazníkom využiť službu, vďaka ktorej si pizzu objednajú cez emotikonu a chatbota. Nula slov a pritom tak efektívne. 

Emoji pizza slice

Vo WWF vytvorili kampaň zo 17 emotikon, aby upozornili na 17 ohrozených druhov živočíchov na planéte. Zároveň tým vyzvali ľudí, aby symbolickou sumou prispeli vždy, keď príspevok retweetnu na Twittri.

Tu je príspevok:

Táto kampaň mala na Twittri mimoriadny úspech. Len počas prvých troch mesiacov sa do nej zapísalo vyše 59 000 ľudí a približne 559 000 sa o nej zmienilo online. 

Tu je jasný dôkaz, že nielen zákazníci ale aj značky sa snažia byť neustále bližšie. Zákazníkom a potenciálnym zákazníkom. Aby hovorili ich jazykom a zvýšili tak záujem o ich značku či produkt čoraz kreatívnejšími spôsobmi. Aj obsahom bez slov. Ten môže nielen pomáhať pri zviditeľnení sa ale aj reálne pomáhať.

Mohlo by sa vám páčiť:

Facebook
Instagram