Zaujímavý obsah je presne to, čo pomáha značkám zviditeľniť sa ALE nie je to to jediné čo dokáže. Je to často obsah, ktorý ľudí pritiahne niečoho sa zúčastniť či vyjadriť názor na kontroverznú tému, vec alebo podujatie. No a samozrejosťou je, že sa šíri internetom rýchlosťou blesku a ľudia o ňom hovoria nielen na internete, ale aj v každodennej konverzácii medzi sebou doma alebo v práci. 

Spoznáte ho aj tak, že postupom času “zľudovie” a ľudia ho začnú úplne bežne používať v bežnej konverzácii. Napríklad: “Máš energiu ako Energizer Bunny” alebo “Si hladný? Daj si Snickers”. 

Takto vyzerá top obsah sveta

Každodenne sa vyprodukuje také obrovské množstvo obsahu, že človek nemá absolútne žiadnu šancu to všetko vnímať. 

Ak ste si mysleli že obsah je len ten písaný, ste na riadnom omyle. Obsah sú videá, infografiky, obrázky, rozhovory atď.

No a to najlepšie z najlepšieho obsahu sa každoročne stretne na medzinárodnom festivale Cannes Lions, teda na festivale kreativity, kde sa stretne všetka svetová kreatívna smotánka a prezentujú svoje kampane. 

Tu je zopár z tých, ktoré zahviezdili na tom minuloročnom ročníku.

Hneď prvá ukážka je z dielne New Yorskej agentúry FF, ktorá chce videom upozorniť na obrovský globálny problém znečisťovania svetových oceánov plastovým odpadom.

Je to presne ten typ obsahu, aký som spomínala vyššie. Ide o globálny problém a chcú ním  upozorniť a donútiť ľudí k akcii. 

Ďalším príkladom virálneho obsahu, je aj niečo takéto. Ide o zábavné a vo svojej podstate trochu “divné” video firmy Netflix na ich Instagram TV chalana, ktorý všetko čo vo videu robí je, že je hamburger. HODINU. Video malo viac ako pol milióna videní a kopec pozitívnych reakcií. Nuž, aj taký je svet obsahu a marketingu.

https://www.instagram.com/tv/BkTmskMnJIg/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=15zh6k130sf5q

KFC si v Británii vo februári minulý rok poriadne zavarila tým, že sa im minuli kurčatá, čo dokonca spôsobilo zatvorenie niekoľkých prevádzok v krajine. To je pre fast food, ktorý má celý svoj biznis založený na kurčatách dosť veľký prúser. Poriadne si tým rozhnevali svojich verných fanúšikov a táto kauza sa dokonca v Británii riešila aj v tlači či televízii. Nehovoriac o sociálnych sieťach. 

KFC to ale vyriešilo týmto úplne jednoduchým no mimoriadne efektným ospravedlnením, za ktorým stojí agentúra Mother London. Získali zaň aj niekoľko prestížnych ocenení.

Nie je to však iba o videách. Určite nemusím nikomu predstavovať the world record egg. Úplne klasické vajíčko a na Instagrame sa stalo obrovským hitom. Toto úplne klasické vajce dostalo na Instagrame vyše 53 miliónov likov

Tak čo, obsahový marketing a obsah je niekedy vskutku zaujímavý, však?

Mohlo by sa vám páčiť:

Instagram
LinkedIn