Výživové doplnky tu boli vždy. A bolo o nich napísaného aj patrične veľa článkov. Či ich brať, aké a prečo alebo naopak nebrať a zasa prečo. Ja som sa teda rozhodla, že sa na túto tému pozriem z pohľadu doby, ktorú žijeme. Aj keď slovo žijeme by som v tomto prípade nahradila slovom “prežívame” lebo o nejakom živote teraz nemôže byť veľmi reč. Ak viete čo myslím. 

Pred Covidom vás (asi) neuchránia. Alebo áno?

Odkedy je tu s nami pandémia, diskusia okolo výživových doplnkov sa zase rozprúdila na plné obrátky. Zinok, Dčko a Vitamín C sa najčastejšie spomínajú ako tá “svätá” trojica, ktorá by mala náš imunitný systém podporiť a uchrániť nás počas akejkoľvek sezóny vírusov, nielen sezóny Covidu. Ale hlavne počas nej. 
Pretože ak máme silný imunitný systém, je to prirodzená bariéra pred akýmkoľvek vírusom, infekciou či inou chorobou. Aj Covidom. I keď tento vírus je nový a nevyspytateľný a samotné branie výživových doplnkov nás pred ním určite neochráni, vie napomôcť aspoň zvýšenej obranyschopnosti nášho organizmu. A ak nás Covid neminie aj vďaka silnejšej imunite ho vieme prekonať iba s ľahkým priebehom prípadne úplne bez príznakov. 

Vyhodené peniaze?

Rozhodne nie. Výživové doplnky rozhodne majú svoje opodstatnenie. Hlavne preto, lebo aj keď sa stravuješ zdravo, vitamíny a minerály v strave, ktorú denne konzumuješ často nedokážu vykryť všetko, čo telo potrebuje a už vôbec nie v optimálnych množstvách. Samozrejme že je XY iných faktorov, ktoré na to majú vplyv. Od pohlavia, výšky, váhy, množstva jedla denne, množstva pohybu a typu pohybu, či si vegán, vegetarián alebo mäsožravec, či máš nejaké intolerancie alebo alergie. 
Toto isté mi nedávno potvrdil aj odborník na výživu a doplnky, s ktorým som sa online porozprávala ohľadom mojej stravy, lebo ma zaujímalo, či svojmu telu dávam všetko čo potrebuje. 
Okrem svätej trojice spomínanej vyššie, ktorá ti, hlavne teraz počas vírusového obdobia, dá základ na silnejšiu imunitu, by si mal zvážiť aj iné. 
Ženy a muži majú rôzne vitamínové potreby a tomu treba samozrejme prispôsobiť aj typy výživových doplnkov. 

Čo ešte okrem Dčka, Cčka a zinku?

Tak napríklad 

Niacín (B3)- Ten je tiež kamoš s imunitným systémom, znižuje zápal a poškodenie pľúc.

Kyselina listová (B9). Okrem toho, že pre ženy je nevyhnutná v období pred a počas tehotenstva, má významný vplyv prevencie respiračných infekcií u detí.

Probiotiká- táto skupina, respektíve niektoré vybrané kmene probiotík, dokážu v určitých situáciach zabrániť infekciám horných dýchacích ciest. 

Tak čo, ktoré doplnky výživy zaradíš do svojho života ty?

Zdroj

 

Mohlo by sa vám páčiť:

Instagram